دوره آموزشی نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (PM)

در این دوره، بصورت کاربردی و گام‌به‌گام، به آموزش نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (PM) بر اساس استاندارد ایزو ۱۴۲۲۴ ویرایش ۲۰۱۶ می‌پردازیم.

نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (Planned maintenance)، که به اختصار PM نامیده می‌شود، به تمامی اقدامات و فعالیت‌های برنامه‌ریزی‌شده، مستندسازی‌شده و زمان‌بندی‌شده در حوزه نگهداری و تعمیرات (نت) اشاره می‌کند.

هدف نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده، کاهش زمان ازکارافتادگی تجهیزات و دارایی‌های سازمان از طریق در دسترس بودن منابع ضروری و داشتن یک استراتژی برای استفاده از این منابع است.

مخاطبان دوره:

پرسنل محترم واحدهای:

  • نگهداری و تعمیرات
  • فنی و مهندسی
  • تولید
  • کیفیت
  • سایر علاقه‌مندان

هدف دوره:

آشنایی مدیران، مسئولان و پرسنل بخش‌های فنی و سایر بخش‌های مربوطه با رویکردی علمی در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (PM) و ایجاد ساختارهای اطلاعاتی لازم جهت اجرای آن بر اساس استانداردایزو ۱۴۲۲۴ ویرایش ۲۰۱۶

سرفصل و محتوای دوره آموزشی نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (PM):

  • تعریف نگهداری و تعمیرات و تقسیم‌بندی آن براساس British Standards
  • تشریح تغییر انتظارات از امور نگهداری و تعمیرات در دوره‌های زمانی مختلف
  • تشریح روند تکاملی نگهداری و تعمیرات در جهت برآورد انتظارات فوق
  • تعریف نگهداری و تعمیرات ازپیش‌تعیین‌شده، پیشگیرانه (Preventive)، پیش‌بینانه (Predictive) و برنامه‌ریزی شده، اهداف و مزایای آن‌ها
  • پیامدهای عدم برنامه‌ریزی و عدم همکاری واحدهای نت در اجرای امور نت برنامه‌ریزی شده
  • تشریح فازبندی لازم جهت طراحی و اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی شده
  • تشریح برنامه‌ریزی راهبردی نت و ساختار اطلاعاتی یک سیستم نگهداری و تعمیرات به منظور گردآوری، ثبت و تحلیل اطلاعات مربوط به امور نگهداری و تعمیرات شامل فرم‌های اطلاعات نت،
  • راهنمای انجام فعالیت، نقشه و راهنمای روانکاری، لیست قطعات یدکی، جدول عیب‌یایی و …
  • تشریح نحوه اولویت‌بندی و کدبندی دستگاه‌ها و فعالیت‌های تعمیراتی
  • رویکردی به زمان‌سنجی فعالیت‌های تعمیراتی و استانداردهای جهانی تعمیرات
  • تشریح مفهوم طرح‌های راهنما (pilot Schemes) و اجرای سیستم PM
  • تشریح ساختار سازمانی و شرح وظایف ستاد راهبردی و برنامه‌ریزی PM
  • تشریح شرح وظایف واحدهای تعمیراتی در ارتباط با تفکر سیستمی در نگهداری و تعمیرات
  • تشریح مفهوم نگهداری پایه‌ای (تمیزکاری، روانکاری و …) و مزایای انجام آن‌ها
  • تشریح مفهوم مدیریت دانش (Knowledge Management) و مزایای آن
  • تشریح فیلدهای فرم درخواست و گزارش تعمیر و اطلاعات حاصل از تحلیل داده‌های موجود در آن
  • تعاریف حالات و مکانیزم‌های خرابی و کدهای آن‌ها بر طبق استاندارد ایزو ۱۴۲۲۴
  • تعریف برنامه‌ریزی راهبردی نت و حلقه دمینگ در نت
  • نگاهی به نقشه راه تعالی در نت
  • تشریح نحوه محاسبه توان کاری قابل دسترس هر نفر تعمیرکار در سال
  • آشنایی با سایت‌های مربوط به سیستم نگهداری و تعمیرات در اینترنت
  • نقش نرم‌افزار سیستم مکانیزه مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS) در ارتقای بهره‌وری سیستم‌های نت
  • پرسش و پاسخ درزمینه آموزش نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (PM)

زمان برگزاری:

۱۷ و ۱۸ مرداد از ساعت ۱۴ تا ۱۸

مکان برگزاری:

حضوری: مشهد، جنب شهرک صنعتی توس، شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی

آنلاین: کامپیوتر- لپ تاپ- تبلت یا تلفن همراه شما (بدون نیاز به نصب نرم‌افزار)

نحوه برگزاری:

حضوری + آنلاین

شما بسته به انتخاب خود می‌توانید بصورت حضوری و یا بصورت آنلاین در این دوره شرکت بفرمایید.

پلتفرم آموزش آنلاین سامانه کیفیت شرق

مدرس دوره:

آقای مهندس حسنیان

مدرس و مشاور نگهداری و تعمیرات

گواهینامه و مدرک دوره:

شهریه:

۱۵ نفر اول با احتساب ۴۰% سوبسید آموزشی ۸۷۰.۰۰۰ تومان و سایر فراگیران ۱.۴۵۰.۰۰۰ تومان

سوبسید آموزشی شرکت‌شهرک‌های صنعتی محدود است.

لطفا قبل از واریز، از اینکه مشمول سوبسید آموزشی می‌شوید اطمینان حاصل فرمایید.

تخفیف ثبت‌نام گروهی:

  • سه نفر: ۱۰%
  • پنج نفر: ۱۵%

نحوه ثبت‌نام:

سازمان‌ها: ارسال معرفی‌نامه و فیش واریزی از طریق واتساپ، تلگرام، ایمیل یا فکس

اشخاص: ارسال فیش واریزی از طریق واتساپ، تلگرام، ایمیل یا فکس

  • واتساپ: ۰۹۳۳۹۴۴۲۵۲۲
  • سایر پیام‌رسان‌ها: ۰۹۰۲۷۳۷۰۳۰۵
  • ایمیل: training@qualitysystem.ir
  • فکس: ۳۵۴۲۴۴۰۵-۰۵۱
  • شماره حساب: ۰۱۰۶۲۹۰۲۳۰۰۰۵ بانک ملی به‌نام سامانه کیفیت شرق
  • شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۳۴۰۱ بانک ملی به‌نام سامانه کیفیت شرق
  • شبا: IR380170000000106290230005

سازمان‌های طرف قرارداد با سازه گستر سایپا می‌توانند شهریه دوره را از طریق کسر از حساب فی‌مابین با این شرکت پرداخت و گواهینامه سازه گستر دریافت نمایند.

گارانتی و ضمانت دوره:

سوالات متداول:

آیا برای دوره نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (PM) گواهینامه صادر می‌شود؟

آیا برای دوره نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (PM) گواهینامه صادر می‌شود؟

بله. در پایان دوره برای فراگیران گواهینامه صادر خواهد شد.

آیا جزوه نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (PM) ارائه می‌شود؟

آیا جزوه نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (PM) ارائه می‌شود؟

بله. فایل جزوه به فراگیران محترم ارائه خواهد شد.

آیا امکان برگزاری دوره بصورت اختصاصی برای یک سازمان وجود دارد؟

آیا امکان برگزاری دوره بصورت اختصاصی برای یک سازمان وجود دارد؟

بله. برگزاری دوره اختصاصی به دو صورت آنلاین و حضوری در محل سازمان شما امکان‌پذیر است.

دوره بعدی چه زمانی برگزار می‌شود؟

دوره بعدی چه زمانی برگزار می‌شود؟

زمان برگزاری دوره بعد مشخص نیست.

برای شرکت در این دوره به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

برای شرکت در این دوره به چه تجهیزاتی نیاز دارم؟

شما با استفاده از کامپیوتر، تبلت یا تلفن همراه هوشمند خود و با دسترسی به اینترنت می‌توانید در دوره‌های آنلاین شرکت کنید.

برای شرکت در این دوره باید نرم افزار خاصی روی کامپیوتر یا موبایل نصب کنم؟

برای شرکت در این دوره باید نرم افزار خاصی روی کامپیوتر یا موبایل نصب کنم؟

خیر. نیاز به نصب نرم‌افزار نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام با شماره‌های

۰۵۱-۳۵۴۲۴۴۰۴ – ۰۵۱-۳۵۴۲۴۴۰۲ – ۰۹۰۲۷۳۷۰۳۰۵ تماس حاصل فرمایید.

دوره‌های مرتبط با دوره آموزشی نگهداری و تعمیرات برنامه‌ریزی‌شده (PM):

اگر مایلید جدیدترین اخبار دوره‌ها و پیشنهادهای ویژه را از طریق ایمیل دریافت کنید، فرم زیر را تکمیل کنید:

لطفا چند لحظه منتظر بمانید ...

تبریک! ثبت‌نام شما با موفقیت انجام شد!